فروشگاه اینترنتی موبیدو با هدف ارائه و فروش انواع کتب کمک اموزشی، کتابهای کودک، بازی های آموزشی، نوشت افزار وکلیه محصولات فرهنگی تاسیس شده و تلاش دارد بهترین خدمات را در سریع ترین زمان ممکن ارائه نماید
آیا امکان دارد بدون ثبت نام در سایت خرید کنم؟
این امکان وجود ندارد؛ برای خرید از فروشگاه اینترنتی مبتکران، حتما باید ثبتنام کنید.
نحوه ثبت نام در فروشگاه اینترنتی موبیدو چگونه است؟
ابتدا به صفحه ثبت نام در سایت بروید، سپس با ورود اطلاعات نام، نام خانوادگی، ایمیل، کلمه عبور و تأیید کلمه عبور ثبت نام کنید. ایمیل تأیید برای شما ارسال میشود. روی لینک داخل ایمیل کلیک کنید و وارد سایت شوید.
پس از اضافه کردن کتاب به سبد خرید و نمایش سبد خرید چه کار کنم؟
اگر دیگر کتابی نمیخواهید، بر روی گزینه "پرداخت" (2) کلیک کنید. اما قبل از آن حتماً تیک "شرایط خرید"(1) را فعال کنید.
چنانچه باز هم میخواهید به سبد خود کتاب دیگری اضافه کنید، روی"ادامه خرید" (3) کلیک کنید.
کد تخفیف چیست؟
کدی است که با استفاده از آن میتوانید در هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی مبتکران از تخفیفات ویژه بهرهمند شوید.
چگونه میتوانیم کد تخفیف بگیریم؟
برای کسب اطلاعات به صفحه تخفیفها بروید.
کارتهای هدیه چیست؟
کارتی اعتباری است که با آن میتوانید تا سقف تعیین شده به صورت رایگان از فروشگاه اینترنتی مبتکران خرید کنید. این کارتها معمولا به برگزیدگان المپیادهای ریاضی نوجوانان، برگزیدگان مسابقات علوم و ریاضی مبتکرانه(معما) و برگزیدگان آزمونهای مبتکران هدیه میشود. برای کسب اطلاعات به صفحه تخفیفها و هدایا بروید.
با استفاده از کارت کدام بانکها ميتوان سفارش را اينترنتي پرداخت کرد؟
شما ميتوانيد با استفاده از همه کارتهاي بانکي خود که عضو شبکه شتاب بوده و رمز دوم اینترنتی دارند، مبلغ سفارش خود را به صورت آنلاين پرداخت کنيد.
هزینه ارسال محصولات برای شهرستانها به چه صورت محاسبه میگردد؟
همه خریدهای بالای 200 هزارتومان شامل ارسال رایگان هستند و خریدهای کمتر از 200 هزار تومان با هزینه ثابت 15000 تومان ارسال در تهران و 13000 تومان پست در سایر شهرها محاسبه و ارسال میگردد.
دوست دارم از سایت مبتکران خريد کنم، اما هنوز کاملاً به خريد اينترنتي اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خريد، بسته را ارسال میکنید؟
شرکت مبتکران با بيش از 30 سال تجربه فعاليت در ارائه محصولات و خدمات آموزشی شایسته، منحصر بفرد و مکرراً مورد تحسین و تقدیر به بيش از صدها هزار تَن از معلمان و دانشآموزان عزیز این سرزمین، دارای یکی از درخشانترین کارنامهها در میان فعالان عرصه آموزشی کشور است.
علاوه بر سابقه، تجربه و محتواي غني وب سايت شرکت مبتکران، دارا بودن نماد اعتماد الکترونيکي به اين کسب و کار رسميت و اعتبار ميبخشد. نماد اعتماد الکترونيکي توسط مرکز توسعه تجارت الکترونيکي وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسي فروشگاه اينترنتي و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانين، اعطا ميشود و کسب و کار اينترنتي داراي نماد به صورت مداوم تحت بررسي اين سازمان قرار دارد. شما ميتوانيد در ذیل صفحه اصلي وب سايت با کليک روي نماد از اصالت آن اطمينان پيدا کنید.
آيا در تمام ساعات شبانه روز ميتوانم خرید خود را ثبت کنم؟
شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته ميتوانيد سفارش خود را ثبت کنيد.
از وضعيت سفارش که ثبت کردهام، چگونه ميتوانم مطلع شوم؟
برای پیگیری وضعیت سفارش میتوانید با شماره تلفن 61094256-021 و 61094257-021 تماس بگیرید.
آيا ميتوانم کتابهایی که در فروشگاه موجود نيستند را سفارش بدهم؟
خیر، این امکان وجود ندارد.
ميتوانم سفارش خود را ابطال کنم يا تغيير بدهم؟
تا پيش از تاييد نهايي سفارش و کليک روي دکمه "تایید" (2) در مرحله "تایید سفارش" (1) شما ميتوانيد سفارش خود را حذف و يا اصلاح کنيد اما پس از فشردن دکمه"تایید"، شما برای پرداخت سفارش خود به درگاه اینترنتی بانکی هدایت میشوید، ضمن اینکه سبد خرید شما برای سفارش بعدی خالی میشود.
در این مرحله شما دیگر قادر به حذف و تغيير سفارش نيستيد.
اما تا قبل از فشردن دکمه "تایید"، در هر صفحهای که هستید با کلیک بر روی "سبد خرید" (1) میتوانید با استفاده از ستونهای "تعداد" (2) و "حذف" (3) و دکمه "بروزرسانی سبد خرید" (4)، تعداد هر کدام از محصولات خریداری شده خود را افزایش یا کاهش داده و یا بطور کلی آنها را از سبد خرید حذف نمایید.
آیا امکان دارد پرداخت اينترنتي ناموفق بوده باشد، ولي مبلغ را از حساب من کسر کرده باشند؟
گاهي ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکي قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در اين مواقع جاي نگراني وجود ندارد. در اين حالت معمولاً پول شما در حسابهاي مياني بانک است و خود بانک مغايرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت ميدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اينترنتي تماس بگيريد تا مغايرت برطرف شود.
پارامترهاي لازم براي خريد اينترنتي
در هنگام خريد اينترنتي 4 پارامتر کارت بانکي از شما پرسيده ميشود که در عکس زير کنارشان ستاره قرمز زده شده است.
در ادامه به بررسي تک تک اين پارامترها ميپردازيم:
1- شماره 16 رقمي درج شده بر روي کارت
اين شماره در کارت همه بانکها، بر روي کارت درج شده است. نمونه شماره کارت درج شده بر روي کارتهاي بانک ملي در عکس زير آمده است.
2- رمز خريد اينترنتي يا رمز دوم
رمز خريد اينترنتي، با رمزي که شما هنگام استفاده از دستگاههاي خود پرداز ATM وارد مينمائيد متفاوت ميباشد. حتي اين رمز با رمز اينترنت بانک که حساب خود را از طريق اينترنت چک ميکنيد، نيز متفاوت است.
در اکثر بانکها زماني که کارت خود را تحويل ميگيريد، رمز خريد اينترنتي نداريد. براي فعال کردن رمز خريد اينترنتي يکي از کارهاي زير را انجام دهيد:
1- اکثر بانکها امکان تعريف رمز خريد اينترنتي را در دستگاههاي ATM خود قرار دادهاند. به دستگاه خودپرداز بانک خود مراجعه کنيد. کارت خود را وارد کنيد و بخش عمليات رمز را انتخاب کنيد. در بخش رمز دوم يا رمز اينترنتي، رمز خود را تعريف کنيد.
2- به شعبه بانک خود مراجعه کنيد و بگوييد ميخواهم رمز خريد اينترنتي دريافت کنم.
3- کد 2CVV
کد CVV2 به صورت يک عدد 3رقمي (و به ندرت 4رقمي) مانند شماره 16رقمي حک شده روي کارت، بر روي اکثر کارتها حک شده است. مثلاً روي کارتهاي بانکهاي ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان، پارسيان و... به صورت يک عدد 3 رقمي حک شده است. يا در برخي کارتهاي بانک ملي 4 رقمي است و عکس آن را در زير مشاهده مينماييد.
در برخي کارتهاي بانک تجارت، کد CVV2 به صورت رقم 17، 18 و 19 بعد از 16رقم شماره کارت حک شده است.
4- تاريخ انقضاء
تاريخ انقضاء هم روي اغلب کارتهاي بانکي حک شده است.
مشکلات احتمالي پرداخت اينترنتي
سيستم پرداخت اينترنتي توسط بانکهاي عامل به گونهاي طراحي شده است که هم ايمن باشد و هم ساده و کمترين نياز به راهنمايي را براي خريدار ايجاد نمايد. اما با اين وجود برخي اوقات ممکن است مسائلي در هنگام خريد اينترنتي به وقوع بپيوندد.
مثلاً ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکي قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود.
معمولاً بدترين حالتي که ممکن است به وقوع بپيوندد اين است که پول از حساب شما کسر شود، ولي به حساب فروشنده واريز نشود. اما نگران نباشيد. در اين حالت معمولاً پول شما در حسابهاي حد واسط بانک است.
نهايتاً خود بانک ميبايد مغايرتها را رفع کند. منتظر بمانيد و اگر تا 48 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با پشتيباني سايت فروشنده و يا بانک عامل پرداخت اينترنتي تماس بگيريد تا مغايرت برطرف شود.